Betalning sker direkt via hemsidans webbutik. Vi använder kända partners - Klarna och Paypal för säker och smidig betalning.
För auktoriserade kunder erbjuds faktura (Sedvanlig kreditprövning sker).
För privatkunder som föredrar faktura för förskottsbetalning, var god kontakta oss, så skickar vi fakturan via e-post. Det går också bra att hämta ut förbetalda produkter på vårt servicelager i Saltsjö-Boo, ring oss innan då vi ibland är ute på uppdrag.
Leveranser utförs av vår partner Fedex/TNT. Varor beställda senast kl. 14.00 skickas vanligen samma dag.
Vi skickar direkt till kunder i hela Skandinavien. Om du bor i annat land än vad som finns listat på vår hemsida, kontakta oss för fraktkostnad.
Sändningsnummer bifogas alla orderbekräftelser så du enkelt kan följa din leverans direkt via transportörens hemsida.
Tips: Om du är privatkund och inte hemma dagtid för att ta emot leveranser går det bra att begära en annan leveransadress, t ex till arbetsplatsen. Skriv i så fall önskad leveransadress i meddelandefältet vid beställningen.
Swish: Om du vill betala med Swish, kontakta oss i förväg innan du gör en betalning så att du får ett fakturanummer och belopp som du måste ange när du gör swishbetalningen. Vårt företags swish är: 1235081989.
Vi har prismatch. Det innebär att vi matchar priset från en annan Svensk leverantör för samma vara och till ordinarie pris. Hittar du samma produkt hos en annan leverantör till ett lägre ordinarie pris, kontakta oss t ex med en länk till hemsida på [email protected]
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med DHL/Fedex/TNT. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakat av transportföretaget.
Upptäcker du vid mottagandet skador på produkten skall du omedelbart påtala detta till chauffören. Upptäcker du inte skadan förrän du avemballerat produkten, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vid export utanför Sverige kan eventuella tullavgifter och skatter tillkomma i det aktuella landet. Dessa betalas av köparen.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Vid nyttjande av ångerrätt står köparen för leveransfraktkostnad och faktisk returfraktkostnad. Kreditering av varans pris sker genom Klarna om du köpt varan med den betalningsmetoden. I annat fall, meddela oss bankkontouppgifter.
En returnerad vara skall vara i samma skick som när den levererades, dvs ren, oskadad och returneras i sin originalföpackning.
Det är alltid garanti på de produkter du köper (2 år). Om det går att påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ersättningsdelar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller om produkten använts för tävling såsom racing och rally. Arbetskostnader för utbyte av delar på fordonet ersätts normalt inte.
Arbetskostnad för byte av en reklamerad produkt ersätts endast om detta godkänts och överenskommits med oss i förväg.
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen